Антички ученик кој наликува на идниот крал Александар III и антички учител кој наликува на филозофот Аристотел на релјеф од Скопје 2014. |
За повеќе информации за Аристотел се обратив и до проф. д-р Катерина Колозова од Институтот за општествени и хуманистички науки, оти знаев дека нејзиниот научен опус опфаќа и анализи на тој историски период. На пример, едно од нејзините дела е книгата „Хелените и смртта“. Таа ми пиша:
Македонските кралеви кои подоцна станале и персиски шахови власта ја практикувале тотално недемократски. Александар, а и татко му, отворено се однесувале деспотски и тирански, а нивното кралство и немало некаква робовладетелска демократска традиција како некои грчки градови-држави или Рим. На пример, додека слободата на говор била една од основите и на античките демократии, Александар во една прилика со своја рака го убил еден од најблиските пријатели, Клит, затоа што му пререкол.„Ако учителот на овој релјеф навистина треба да го претставува Аристотел, би му препорачала на авторот да прочита нешто од Аристотел или, барем, да истражи на интернет. Аристотел ја темели својата политичка мисла на критика на демократијата и ја брани идејата на аристократскиот/монархистички поредок.“
Дополнително нелогичен е и начинот на претставување на „поучниот“ натпис со измешани 3 писма: латиница, кирилица и грчко. На релјефот е прикажано и сонце кое личи на античко македонскиот симбол кој би требало да има 16 краци, но ова има само 8.
Релјефот на предната страна на истото подножје на статуата на лав. |
Релјефот на спротивната страна, свртена кон коловозот на бул. Гоце Делчев. |
2 comments:
O, ovde da ti imalo edna ANALiza na moeto delo od dotichniot bloger. Izvini, neznaev deka postoi pishanijava. Pa da trgneme so red toa "Lavovi" od tipot "Gringer"? Mozebi misli na Shvajcarskiot skulptor Giger verojatno? Povtorno ne gledam dopirni momenti pomegu negovoto tvoreshtvo i ova delo? Inaku inspiracijata ili vizuelniot reper za nastanokot na ova delo beshe pottiknato od mojata vljubenost vo Partsko-Sasanidskata kultura. Toa e onoj melanz na narodi , razmisli i estetika koja nastanala na prostorite na Mesopotamija i Vavilon pa se do Sirijsko antiohskiot basen, seto ova zachineto so Makedonski vladeteli vladeachka klasa , shto ke reche, makedonska izvorna kultura se pretopila so lokalnata i se sozdala likovna vrednost od epski proporciii, so voodushevuvachka vizuelna estetika. Ponatamu picacof se ischuduva nad natpisot shto Aristotel go drzi v raka , kako za sodrzinata taka i za slovata koj se korsiteni. Pismoto koe e upotrebeno za natpisot e "Koine" pismo ili slovata koj bile vo upotreba tochno vo toj vremenski period, na takanarechena "Visoka Klasika" Rechenicata e iskazana na sovremen makedonski, dodeka slovata ( poradi istorijski fakti) se od periodot koj e tretiran vo reljefot. Shto sum jas kriv,shto nie vo Makedonija i denes mozeme da ja prochitame mislata na Aristotel na sovremen makedonski so upotreba na Koine pismo ( ili mozebi seto ova govori za neshto drugo ? ), za neodvoenosta na likovite , pismoto i razmislata na ovie prostori niz vremeto,vekovite. Ponatamu se povikuvash na "PhD Kolozova" , koja treba pod hitno ( doktorantskata teza ako smee neka ja podglegne na novite softveri za prepis pri UKIM) bidejki vakvo nepoznavanje na osnovnite parametri osobeno pedagoshkata funkcija da ja napushti Pronto Zalno za PhD, koj se predstavuva deka e vrven poznavach na periodot koj jas go tretiram vo deloto, da ne ja prepoznae krilaticata na Aristotel po prashanje na demokratijata. Za zal jas bi ja upatil da go primeni receptot shto se obiduva mene da mi go ponudi. Neka si go proveri chichko Google Eciklopedia Britanica,ili najbanalno neka go zirne onoj sajtot so mudrosti em citati, normalno sekade e po malce razlichna ( zavisno od vremeto , od kogo se , na koj jazik se prevedeni itn. No sushtinata na mislata e ista. tezata za "Kvaziistorija " e edno zlobno svesno podmetnuvanje i obid za eftina manipulacija .Vaka ostanuva samo da gi zalam generaciite studenti koj ke uchat politichki podobna programa. Istorijski fakt e deka Aristotel mu Predaval na Aleksandar, e sega jas vo deloto postavuvam teza deka Aristotel go uchel Aleksandar, shto ne znachi deka se shto nauchil primenil, vtoro navistina e suludo da se govori za eden vremenski period a da se donesuvaat sudovi za toa vreme so deneshni konstelacii. Istorijata nemozesh da ja izvlechesh od kontekst. Kako fino nie denes se zgrozuvame nad robovladetelskite opshtestveni odnosi , megutoa za lugeto i opshtestvoto od toa vreme taa bila normata. za lugeto od toa vreme toa bilo nachinot na zivot, i seto toa bilo i ochekuvano i pozitivno prifateno od sredinata pa megudrugoto i go slavele tolku !!! Pa zarem ke smeele da se podignatg na poveke pati Falangite na Aleksandar protiv negovata volja i zelba. I go posochuvas Rim i grchkite polisi vo koj demokratija imalo samo za slobodnite luge ( koj shto ziveele na grbot na svoite robovi, dusho moja! Ponatamu go spomna osumkrakoto sonce , informativno osumkrako sonce e grb na dinastijata Karan, podocna Argeidi na koja i pripagal Aleksandar 3 Makedonski. ovoj e samo izvor na svetlina, kracite ne se postaveni heraldichki tochno, za da posocham druga prikazna od taa shto tebe!! ti uspealo da vidish. Neznam koj e ovde onoj koj vo se gleda i prepoznava nacionalizam i simboli Ajde sega bidi taka fin i ubavo ova objavi go ama i prevedi go na jenglecki ko so drugiot tekst,E? Konstantin Janev
Da gi žališ ne samo studentite, celiot Makedonski narod e za zalenje, izlezi javno i obrati mu se na Presedatelot t.e.objasni mu koj bil Aleksandar a koj Aristotel, za zalenje sme navistina
Post a Comment