Според енциклопедијата Етнологија, во светот има 6.912 живи јазици. Кои меѓу нив се најважни од аспект на развој на интернет и електронска трговија, може да се види од тоа колку внимание им посветуваат компаниите кои се мотори на развој во таа сфера.
До неодамна, Гугл адсенс, гранката на компанијата што се занимава со тргување со огласен простор, работеше само со веб-сајтови на англиски, кинески и неколку други јазици, повеќето од западна Европа. На прв поглед изгледаше чудно што беа вклучени јазици со мал број говорители како данскиот (5 милиони), додека некои раширени јазици, како арапскиот, не беа. Изборот веројатно ги одразува не само застапеноста на јазикот, туку и проценката на Гугл за економската моќ на говорителите во комбинација со способноста таа да се применува преку интернет.
Од минатиот ноември, Адсенс е достапен и на хрватски.
Целна група на овој систем се оние што продаваат памет (content providers) и во моментов ги поддржува следните 22 јазици: англиски (2 варијанти), дански, германски, италијански, јапонски, кинески (2 варијанти), корејски, норвешки, полски, португалски, руски, словачки, турски, унгарски, фински, француски, холандски, хрватски, чешки, шпански, шведски.
Сестринската фирма на Адсенс, Адвордс, чии муштерии се огласувачи, покрај горенаведините поддржува уште 19 јазици: арапски, бугарски, виетнамски, грчки, естонски, индиски, исландски, индонезиски, каталонски, латвиски, литвански, романски, српски, словенечки, тагалог (филипински), тајландски, украински, урду и хебрејски. Овој проширен избор го одразува потенцијалот за конзумирање и иден развој на економија базирана на нови технологии.
Македонскиот јазик е еден од 6.871 преостанати, кои Гугл засега ги нема идентификувано како интересни. На мапата на Европа (чија основна верзија ја земав од Теодора), распоредот на јазициве изгледа вака:
Со црвено ги обоив земјите во кои официјални се јазиците од првата група, со розово од втората, а бели останаа оние кои не се споменати ниту во едната, ниту во другата.
No comments:
Post a Comment