Блекаут

22 June 2006

Што може да се дознае за Македонија преку Гугл

Накратко, за резултатите што ги дава Гугл со англиски интерфејс (резултатите варираат за секој јазик) со пребарувањата што Ѓорѓи ги предлага и под претпоставка дека личноста била толку маѓепсана од рекламата, што има воља да прегледа цели две страници со по 20 резултати.
  • macedonia+tourism - само 3 сајта се од Македонија, 2 за туризам (10%) и еден владин. Останатите се странски, од кои 11 за туризам, 2 енциклопедиски, 1 директориум и 2 PDF документи на УСАИД. Два од тие за туризам се грчки (10% - спореди), во еден се зборува за нестабилноста (recently... explosion rocked a police station), а еден од нив вели „Religions: Serbian Orthodoxy, Islam.“ 27% од странските сајтови нè фајромизираат.
  • visit+macedonia - списокот почнува со сајт насловен „Reasons to Not Visit Macedonia“. Се покажуваат само 4 сајта од Македонија, 2 за туризам (10%) и 2 владини, со протоколарни вести. Кај странските доминираат сајтови со вести (12 = 60%), особено за официјални посети („visit“ е клучен збор, нели), особено од 2001 година (NATO chief to visit Macedonia as arms mission draws to an end, EU leaders threaten to withdraw aid to Macedonia), но има и понови (CIA secret flights). Остатокот се по еден сајт за туризам, една фотогалерија од човек што бил во МК, и еден ПДФ документ од Американската стопанска комора.
  • Па и само macedonia - еден македонски туристички сајт (5%), по еден за вести и директориум, два „енциклопедиски“ - со општи информации и два други, нешто ко нетуритички портали. Вкупно 5 сајта од Македонија. Од странските, по еден туристички, владин, за вести и директориум, 6 енциклопедиски, два други (мапи, телевизии) и по еден грчки и бугарски пропаганден сајт, што велат дека Македонија е нивна.
Значи, ако нашиот добронамерен потенцијален турист се обрати на Гугл, има 90-95% шанси да не „убоде“ македонски туристички сајт, туку да дознае работи што ќе го поттикнат да ја стави Македонија на списокот на земји со преголем безбедносен ризик, или во најдобар случај, релативно здодевни содржини, или содржини неприлагодени за негово поттикнување да ја посети земјата.

Илустрација: првото што го гледа корисник на „Гугл имиџис“ за пребарување Macednia+tourism.

No comments: